سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ترنم
نوشته شده در تاریخ 88/4/31 ساعت 11:6 ع توسط طیبه قاسمی


پزشکی

عزیزان سلام در درجه اول برای همه شما خوانندگان این وبلاگ آرزوی صحت و سلامتی دارم در بخش پزشکی سعی بر این است که شما را برخی بیماریها که شایع تر هستند آشنا ساخته و راه پیشگیری و درمان آنها را نیز به اختصار توضیح دهیم

( سردرد و میگرن )

دوستان عزیز از تأخیری که در ادامه مطالب این بخش پیش آمد عذر می خوام راستش امتحاناتم نزدیکه و به علت مشغله کاری نتونستم خوب درس بخونم اما سعی کردم چند راه درمان گیاهی برای میگرن براتون بنویسم.

چند راه درمان میگرن با داروهای گیاهی :

روشهایی که در ذیل به آنها اشاره شده روشهایی است که خودم تجربه کردم و از نزدیک شاهد تأثیر گذاری آنها در بهبود بخشیدن دردهای بیماران میگرنی بودم امیدوارم شما هم بتونید با استفاده از این روشها دردتان را تسکین دهید .

1- بهترین راه درمان کنترل عوالی است که باعث بروز حمله های میگرنی می شه، افراد میگرنی زیادی را دیدم ولی چیزی که بین اکثر آنها مشترک بود شروع حملات در اثر عصبی شدن، قرار گرفتن در معرض نور زیاد، استفاده از لبنیات زیاد، استفاده از مرکبات زیاد مثل پرتقال، گرسنگی، بوی عطر و ... بوده

2- شما می توانید از داروخانه ها و یا عطاری ها قطره ای را با نام انیس تهیه کرده و طبق دستور داخل بسته دارو را استفاده کنید باید یادآور شوم این قطره علی رغم طعم بدی که داره اما اثر فوق العاده ای در بهبود دردهای عذاب آور میگرن داره

3- مقداری نعناع تازه را چرخ کرده و در موقع شروع حمله میگرنی مقداری از آب نعناع چرخ کرده را میل کنید.

4- مقدارکمی دارچین را در آب حل کرده و موقع درد به پیشانی بمالید (این کار احساس سوزش در قسمت پیشانی را به همراه داره اما باعث بهبود درد میگرن می شه)

5- در محیطی تاریک و دور از سر و صدا دراز بکشید و سعی کنید نفس های عمیق بکشید

6- مقدار کمی زنجبیل را کمی آب حل کرده و بنوشید (سعی کنید از خوردن این دارو با معده خالی خودداری کنید و یا حتما بعد از خوردن این دارو سعی کنید معده تان را خالی نگه ندارید زیرا این دارو به علت طعم تندی که داره می تونه باعث اذیت شدن معده تان بشه )

7- مقداری آبلیمو را با نمک مخلوط کرده و به پیشانی بمالید.

 

سردر یکی از شایع ترین شکایاتی است که طبیب با آن مواجه می شود و بسیاری از افراد در زندگی ماشینی امروز دچار آن هستند . هنوز تعریف مشخصی از سردرد که مورد قبول همه متخصصین اعصاب باشد ، ارائه نشده است . گروهی معتقدند دردهایی که در ناحیه صورت پیدا می شود هرچند که ممکن است به ناحیه سر نیز ساریت بنماید نباید با سردرد اشتباه شود .

در واقع سر درد عبارتست از : احساس درد و ناراحتی که بیمار از ناحیه اربیتال ( کاسه چشم) تا قسمت اکسی پیتال ( پس سر) حس می نماید . این نوع سردرهات از نظر شدت ممکن است درجات مختلفی داشته باشد.

کلیه ساختمانهای حساس به درد که از خارج به داخل نسج مغز در این قسمت قرار گرفته اند می توانند باعث ایجاد سردرد شوند .

برخی علل سردر:

خستگی مفرط ، عجله و کمی وقت ، هوای آلوده و اکسیژن غیر کافی ، نگرانی ها و اضطراب های بی مورد و تلاشهای بی وقفه موجب پدید آمدن و شروع تأثیرات سوء در سیستم عصبی - روانی می گردد.

عوامل زمینه ساز:

جراحی اخیر دندانی یا چشم ، شعله ور شدن حاد سینوزیت مزمن یا تب یونجه، عفونت ویروسی سیستمیک ،‌استرس هیجانی ، تنش ،‌خستگی ،‌قاعدگی ، گرسنگی ، مصرف بستنی ، مواد حاوی نیتریت (‌هات داگ- ژامبون و اغلب سوسیسها ) فنیل اتیل آمین ( در شکلات ) یا تیرامین در پنیر نورهای درخشان هستند .

مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی یا سایر داروهای نظیر نیتراتها ممکن است سبب ایجاد یا تشدید میگرن شود و حتی منجر به سکته مغزی گردند . سرفه در بیماران مبتلا به ضایعات ساختمان حفره خلفی می تواند موجب سردر شدید شود . در سایر موارد علت خاصی برای سردرد ناشی از سرفه نمی توان یافت .

میگرن و درمان :

میگرن به دسته های : معمولی ، کلاسیک ، تقسیم می شود.

که از میان میگرن کلاسیک به زیر مجموعه هایی مانند: میگرن آتیپیک یا میگرن شایع ، میگرن همی پلژیک ( همراه با فلج یکطرفه) ، میگرن افتالموپلژیک ( میگرن همراه با فلج چشم ) ، میگرن شکمی دسته بندی می شود .

به امید کاربردی بودن این مطلب برای شما عزیزان در روزهای آینده هر یک از گونه های میگرن را بررسی کرده و راه درمان آنها را نیز بیان خواهیم کرد .

  










طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ