سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ترنم
نوشته شده در تاریخ 88/12/21 ساعت 10:22 ص توسط طیبه قاسمی


 

خدایا خداوندا کاری کن در این سال جدید همه قهر ها به آشتی تبدیل بشه تمام دل های شکسته دوباره سالم بشه چشمهای بارانی و خیس آفتابی بشه مریضهاشفا پیدا کنند قرضها پرداخت بشه غم ها بمیره و شادیها جون بگیره

خدایا راضیم به رضای تو چون می دانم آنچه رضای تو باشد همه خیر است و برکت پس از ما راضی باش و برکت خود را از ما دریغ نکن



  



نوشته شده در تاریخ 88/12/17 ساعت 6:7 ص توسط طیبه قاسمی


دوستان گلم سلام امیدوارم هیچ کدام خسته خانه تکانی نباشید و قبراق و سرحال خودتون را برای استقبال از بهار و عمو نورو آماده کرده باشین و آرزو می کنم امسال برای همه شما سالی باشه سرشار از موفقیت- بهروزی و عاقبت به خیری

                                 پیشاپیش عید همتون مبارک

جشن نوروز از لحظه اعتدال بهاری آغاز می‌شود. در دانش ستاره‌شناسی، اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی در نیم‌کره شمالی زمین به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سوی شمال آسمان می‌رود. این لحظه، لحظه اول برج حمل نامیده می‌شود، و در تقویم هجری خورشیدی با نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین برابر است. نوروز در تقویم میلادی با ?? یا ?? مارس مطابقت دارد.

در کشورهایی مانند ایران و افغانستان که تقویم هجری شمسی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسیای میانه و قفقاز، تقویم میلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود.

واژه? نوروز

واژه نوروز یک اسم مرکب است که از ترکیب دو واژه? فارسی «نو» و «روز» به وجود آمده است. این نام در دو معنی به‌کار می‌رود:

?) نوروز عام: روز آغاز اعتدال بهاری و آغاز سال نو
?) نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام «روز خرداد»

ایرانیان باستان از نوروز به عنوان ناوا سرِدا یعنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه نیز در زمان سغدیان و خوارزمشاهیان، نوروز را نوسارد و نوسارجی به معنای سال نو می‌نامیدند

 



  



نوشته شده در تاریخ 88/12/2 ساعت 9:36 ص توسط طیبه قاسمی


مجله «بریتیش مدیکال» در مقاله جدیدی منتشر کرد: احتمال ابتلا به سوء تغذیه در کودکانی که فرزندان مادران کم سن و سال هستند، بسیار بیشتر است.

محققان در این پژوهش تاکید کردند: سوء‌تغذیه در نوزادان زنان بسیار جوان و کمتر از 18 سال که در سن پایین ازدواج می‌کنند، ‌بیشتر بروز می‌کند.

گفتنی است، ازدواج دختران در سنین پایین و نوجوانی در کشوری مثل هند بیشتر شایع است.

این پژوهش می‌افزاید: البته تولد نوزاد کم وزن و مرگ و میر نوزادان ارتباط قابل توجهی با سن مادر ندارد و سوء تغذیه کودک نیز به شاخص توده بدنی مادر مربوط نمی‌شود.

متخصصان علوم پزشکی در هند می‌گویند؛ به رغم رشد اقتصادی قابل ملاحظه در دهه گذشته، هند هنوز شمار بالای مرگ و میر کودکان زیر 5 سال را در جهان دارد. این یافته حاصل مطالعات آنیتا راج، استادیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون است.

پروفسور راج و دستیاران وی اطلاعات مربوط به 125 هزار زن هندی را که بین سنین 15 تا 49 سالگی باردار شده بودند مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

وی نتیجه گرفت که به تاخیر انداختن بارداری در زنان بسیار جوان و کم سن و سال برای سلامت نوزادان آنها حائز اهمیت است.


  



نوشته شده در تاریخ 88/11/12 ساعت 10:22 ع توسط طیبه قاسمی


فسفر سفید با علامت اختصاری WP بر گرفته از لغت White phosphorus یک ماده مشتعل شونده و دودزاست که که برای تولید بمب های آتش زا و همچنین استتارهای دود استفاده می شود و از یک آلوتروپ معمولی (آلوتروپ: ماده ای که می تواند به چند شکل در طبیعت موجود باشد) به نام فسفر گرفته می شود. بمب ها و گلوله های توپ حاوی فسفر سفید جنگ افزار های آتش زا هستند، اما می توانند به عنوان سلاح تهاجمی ضد نفر استفاده شوند که موجب سوختگی های شدید و تلفات شدید بشوند. این ماده شیمیایی در توپها ، خمپاره ها، بمب ها و موشک های کوتاه بردی استفاده می شود، که به محض برخورد و انفجار به تکه های سوزان فسفر تبدیل می شوند.فسفر سفید(White phosphorus) برگرفته از اصطلاح نظامی WP است. اصطلاح عامیانه آن "Willy Pete " یا "Willy Peter " که از جنگ جهانی اول نشأت گرفته و پس از جنگ ویتنام رایج شد، هنوز هم شنیده می شود.
امروزه فسفر سفید به علت پتانسیل زیاد آن برای استفاده علیه غیر نظامیان یک سلاح بحث بر انگیز است. در حالی که قرار داد بین المللی سلاح های شیمیایی فسفر سفید را به عنوان یک سلاح شیمیایی نشناخته است، گروه های بین المللی مختلفی آن را به عنوان یک سلاح شیمیایی می شناسند. در سالهای اخیر آمریکا( در جنگ عراق)، اسرائیل( در جنگ 33 روزه جنوب لبنان و در غزه) و روسیه از آن در درگیری ها استفاده کرده اند. استفاده آمریکا از فسفر سفید در جنگ عراق موجب مناقشه قابل توجهی شد. گزارشهای اولیه حاکی از استفاده از فسفر سفید برعلیه شورشیان بود، اما این گزارشها تا نوامبر 2005 به طور رسمی تکذیب می شد، تا زمانی که وزارت دفاع آمریکا استفاده از آن را به عنوان ماده دود زای استتار کننده تایید کرد که در این صورت این کار قانونی بود و معاهده CWC (معاهده بین المللی سلاح های شیمیایی ) نقض نشده بود. نهایتا یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که از فسفر سفید به عنوان سلاح آتش زا بر علیه نیروهای دشمن استفاده شده است، نه بر علیه غیر نظامیان.(البته صرفا یک ادعا بود)

               

جهت دیدن عکسهای بیشتر در این زمینه می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید اما بهتر است از قبل کلیک روی این آدرس بدانید که عکسهای دلخراشی را خواهید دید

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.uruknet.info/pic.php%3Ff%3Drai18.jpg&imgrefurl=http://ciirang.com/showthread.php%3Ft%3D43113&usg=__mfk5Q34vVb16759UUKPdH2hq1t8=&h=400&w=500&sz=47&hl=en&start=2&itbs=1&tbnid=r-HYbRgqtHja3M:&tbnh=104&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3D%25D8%25A8%25D9%2585%25D8%25A8%2B%25D9%2581%25D8%25B3%25D9%2581%25D8%25B1%2B%25D8%25B3%25D9%2581%25DB%258C%25D8%25AF%26hl%3Den

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 88/11/5 ساعت 10:15 ع توسط طیبه قاسمی


دوستان گلم سلام

بیشتر شما امتحاناتتون تمام شده و شاید عده معدودی باشند که هنوز انتحان دارند در هر صورت امیدوارم همگی ترمی عاری از هرگونه مشروطی و واحد افتاده و مملو از پاس کردن ها و معدل الف شدن ها داشته باشید.

آمین



  



نوشته شده در تاریخ 88/10/27 ساعت 8:55 ع توسط طیبه قاسمی


نابغه‎ ها در چه خصلتی مشترک ‎اند؟ البته همه‎ آن‎ها با خلاقیت بسیار به دستاوردهای عظیمی دست یافته‎ اند، لیکن از نظر سایر خصوصیت‎ها تفاوت‎‎های چشمگیری میان آنان دیده می‎شود. اسحاق نیوتون، غالباً پرخاشگر و بد خلق بود، در حالی که چارلز داروین مردی مهربان و با محبت بود که کمتر کسی از او می‎ رنجید. آلبرت اینشتین معمولاً خوش برخورد و همیشه مایل به بحث درباره کارهای خود بود و دوستانش او را در زمینه‎ نوازندگی ویلن فرد قابلی می‎ دانستند و تحسین می‎کردند، اما مایکل فاراده در لاک خودش بود و علاقه‎ای به گفت ‎و گو درباره‎ کارهای علمی خود نداشت، مگر آن که در آن زمینه به نتیجه‎ قطعی رسیده باشد.
پیشینه‎ خانوادگی نوابغ نیز با یکدیگر تفاوت دارد. خانواده‎ چارلز داروین بسیار ثروتمند بودند، ولی خانواده‎ مایکل فاراده تنگدست به شمار می ‎آمدند به طوری که وی به علت فقر در سن سیزده سالگی مجبور به ترک تحصیل شد. وی در مغازه صحافی به شاگردی پرداخت و خوشبختانه استاد وی اجازه داد تا به مطالعه‎ کتاب‎هایی که صحافی می‎کند بپردازد. موتزارت جوان در کودکی نیز نظیر پدرش به آموزش موسیقی مشغول شد و پدرش موسیقی‎دان و معلم موسیقی بود که در مورد فرزندش نقشه‎ های جاه طلبانه ‎ای در سر داشت. چنان که دیدیم جان استوارت‎میل متفکر جامعه ‎شناس و سیاستمدار قرن نوزدهم نیز زیر نظر پدرش جیمز میل آموزش می ‎دید که وی نیز به نوبه‎ خود مردی فاضل ادیب به شمار می‎آمد و دلش می‎ خواست که فرزندش دنباله رو کارهای او باشد.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 88/10/26 ساعت 3:50 ع توسط طیبه قاسمی


سلام دوستان این روزها هر کسی را که می بینی یا سرش توی کتاب و جزوه است و داره با سرعت نور آخرین نگاه ها را به جزوه می اندازه و به سمت سالن امتحانات می دود یا از سالن خارج شده و داره با سرعت نور جزوه اش را ورق می زنه و بعد با دست محکم به پیشانی می کوبه می گه آخ دیدی بلد بودم ولی ننوشتمش (شب امتحانی ها ) و یا گروه دوم که خونسرد و راحت به سمت سالن امتحانات می رن و بعد از خارج شدن از سالن هم حتی حاضر نیستند به جزوه نگاه کنن ( بچه درس خون ها) و یا گروه سوم کسانی که قبل از شروع جلسه اگر وزنشون کنی برعکس همه بچه ها که بین نیم تا یک یک کیلو وزن کم کردن این دسته حدود یک تا دو کیلو وزن اضافه کرده و بعد از امتحان به وزن قبلی باز می گردند این گروه را اگر قبل از ورود به جلسه بازرسی بدنی بکنی می توانی به میزان اضافه وزنشان کاغذهایی را در جیب، یقه، آستین، جوراب و سایر مخفیگاه هایی که دور از چشم مراقبین باشه بیابی که روی هرکدام از آنها با سایز نانو کلمه جزوه و کتاب را بازنویسی کرده و در موقع امتحان به طرز ماهرانه ای از آن ها استفاده می کنند (خوش خیال های همیشه شنگول)

حالا نمی دونم شما از کدوم دسته اید اما امیدوارم در امتحانات ژایان ترم موفق باشید و بتونید به مقاطع بالاتر راه پیدا کنید (التماس دعا از همه بچه درس خونها)

 



  



نوشته شده در تاریخ 88/10/9 ساعت 2:43 ع توسط طیبه قاسمی


بیماری آکوندروپلازی

علت بیماری

اکندروپلازی که شایع ترین علت کوتولگی در انسان است، نوعی اختلال اتوزومی غالب ناشی از جهش های اختصاصی در FGFR3 می باشد؛ دو جهش، یعنی G1138A (حدود 98 درصد) و G1138C (1تا 2 درصد) مسئول بیش از 99 درصد موارد آکوندروپلازی هستند. بروز آکوندروپلازی، 1 در 40000 تا 1 در 15000 تولد زنده است و همه نژادها را در گیر می کند.

بیماریزایی

FGFR3 ، نوعی گیرنده تیروزین کینازی ورای غشایی است که به عوامل رشد فیبروبلاستی (FGF) متصل می شود . اتصال FGF به قلمروی خارج سلولی FGFR3 ، قلمروی تیروزین کینازی داخل سلولی گیرنده را فعال و نوعی آبشار پیام دهی را آغاز می کند. در استخوان های اندوکوندرال ، فعال شدن FGFR3 مانع تزاید کوندروسیت ها در داخل صفحه رشد می شود و لذا هماهنگ شدن رشد و تمایز کوندروسیت ها با رشد و تمایز سلول های اجدادی استخوان کمک می کند.

جهش های FGFR3 مرتبط آکوندروپلازی ، جهش های «کسب عملکرد» می باشند که سبب فعال شدن سرشتی FGFR3 ، به طور نامتناسبی تزاید کندروسیت ها در داخل صفحه رشد را مهار می کند و در نتیجه سبب کوتاه شدن استخوان های دراز و نیز تمایز غیر طبیعی استخوان های دیگر می شود.

گوانین 1138 در ژن FGFR3 ، یکی از جهش پذیرترین نوکلئوتیدهای شناسایی شده در ژن های انسانی است. جهش این نوکلئوتید، مسئول تقریباً 100 درصد موارد آکوندروپلازی می باشد؛ بیش از 80 تا 90درصد بیماران، نوعی جهش جدید دارند. جهش های جدید گوانین 1138 در FGFR3 منحصراً در رده زاینده پدر رخ می دهند و با افزایش سن پدر (بالای 35 سال) ، فراوانی آنها زیاد می شود.

                

 

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 88/10/6 ساعت 10:48 ع توسط طیبه قاسمی


علوم تغذیه در ورزش

شاید فقط یک ورزشکار حرفه ای از ارزش تغذیه در انجام ورزش ها آگاه باشد و به خوبی نقش تغییراتی را که رژیم غذایی در بهبود انجام تمرینات دارد را درک کند.

شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند، دارد. یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری ، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزژش تفریحی را تامین می کند.

ارتباط تغذیه با ورزش از پیش از عصر طلائى یونان شناخته شده بوده است. توجه به فعالیت‌هاى جسمانی، غذاى مناسب و در کل سلامت عمومى بدن ذهن دانشمندان سامورائی، هندی، مصری، ایرانى و دیگر تمدن‌هاى قدیمى را به خود مشغول نموده بود. بیابانگردان اولیه از غذاهائى چون ماهی، گوشت حیوانات وحشی، دانه‌ها، حبوبات، غلات و میوه‌هاى وحشى در دسترس استفاده مى‌کردند. در واقع مى‌توان عده‌اى از آماده‌ترین افراد این گروه از لحاظ جسمانى را اولین ورزشکاران تاریخ نامید، چرا که اغلب مسافت‌هاى طولانى را در زمین دشمن یا اقلیم‌هاى ناآشنا براى به‌دست آوردن غذا طى مى‌کردند. بعدها، وقتى شکارچیان به‌طور ثابت در یک محل مستقر شدند، براى تقویت دست‌ها به انجام ورزش هم مبادرت ورزیدند.

یکی از مهمترین نکاتی که متخصص تغذیه ورزشی باید به آن توجه ‌کند، وجود برهم کنش مواد مغذی با یکدیگر است؛ در بسیاری از موارد حتی توصیه‌های اثبات شده تغذیه‌ای، اگر بدون توجه به برهم کنش مواد مغذی صورت گیرد می‌تواند مشکلات زیادی را به‌خصوص برای ورزشکاران به‌وجود آورد.

ورزشکاران عموما به‌دلیل دریافت انرژی بیشتر نسبت به سایرین و کاهش وعده‌های غذایی به جهت تخصیص بخشی از زمان به ورزش و محدودیت‌های زمانی دریافت غذا قبل و پس از ورزش در هر وعده غذایی مقدار بیشتری غذا مصرف می‌کنند که علاوه بر تامین انرژی، موجب دریافت همزمان گروه زیادی از ریز مغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی)، می‌شود.

استفاده غیر اصولی و بیش از حد مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی نیز امکان تداخل را دوچندان کرده است. برای مثال مصرف ? تا ? لیوان شیر از توصیه‌هایی است که توسط بیشتر کارشناسان آگاه صورت می‌گیرد اما همین توصیه ساده اگر بدون توجه به تداخل مواد مغذی با یکدیگر باشد بسیار خطرناک خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد، در افرادی که شیر مصرفی را (? تا ? لیوان در روز ) همراه وعده اصلی غذایی مصرف کرده‌‌اند به‌دلیل وجود بر هم کنش کلسیم با آهن و کاهش جذب آنها در خانم‌ها، موجب بروز کم‌خونی در این گروه می‌شود.



  







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ